חטיבת הביניים

חטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות פונה לתלמידים בעלי סקרנות, חדוות למידה ונכונות לעבודה מתוך תשוקה ותאוות דעת. חטיבת הביניים מבוססת על ערכי המצוינות, המנהיגות והתרומה לקהילה, בדומה לחטיבה העליונה של בית הספר מאז הקמתו בספטמבר 1990. אנו מאמינים שתקופת הלימודים בחטיבת הביניים היא כזו שצריכה לאפשר לתלמיד לעצב את זהותו הרגשית, החברתית והלימודית בסביבה תומכת, מעשירה ומאתגרת. מטרתנו היא לחשוף את התלמידים לתחומי הדעת השונים בצורה מעמיקה ולאפשר להם לבחור בכיוון שבו הם מעוניינים להתמקד בהמשך לימודיהם בחטיבה העליונה. תכניות הלימודים הן ייחודיות, והן פותחו ויפותחו בבית הספר ובמרכז הישראלי למצוינות בחינוך, בשיתוף עם גורמים מקצועיים נוספים.

פעילות החטיבה נתמכת על ידי עיריית ירושלים, הקרן לירושלים וקרן מתנאל

 

 

 

חטיבת הביניים פתחה את שעריה ב-31.8.2017, לאחר כשמונה חודשי הכנה. מורי חטיבת הביניים נבחרו מבין מורי החטיבה העליונה, תוך צירוף של כוחות חדשים בעלי התמחות בהוראה בגיל זה. החטיבה נמצאת בתוך בית הספר היסודי גואטמלה שנמצא בקריית מנחם, ומקיימת איתו שיתופי פעולה רבים. בשנים הקרובות יבנה מבנה קבע בקמפוס התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, והחטיבה תעבור אליו. תלמידי החטיבה לומדים בימי שישי, פעם בשבועיים, בקמפוס התיכון. בחטיבה שתי כיתות בכל שכבה, ובהם עד 30 תלמידים לכיתה. הרכב התלמידים מבוסס על כ- 30 תלמידים תושבי ירושלים וכ-30 תלמידים מחוץ לירושלים, תוך ייצוג של תלמידים מאוכלוסיות שונות, ושמירה על שיוויון מספרי בין בנות לבנים.

מידי שנה מתקיים תהליך קליטה לכיתה ז’ בלבד. תהליך הקליטה לחטיבת הביניים מבוסס על היכרות מעמיקה בין התלמיד, הוריו ובית הספר ועל תיאום ציפיות כן ואמיתי בין המשתתפים. מטרת התהליך היא לאפשר לבית הספר להכיר את המועמדים, לתת למועמדים ולהוריהם משוב והבנה של מידת המחויבות הנדרשת מהם על מנת שנוכל להבטיח את הצלחת המעבר לבית הספר. על כל מועמד יהיה לקחת חלק בכל שלבי התהליך ללא יוצא מן הכלל ובשלב מתן המשוב ישתתפו גם הורי המועמדים. תהליך הקליטה יהיה מורכב מסדרה של 3 סדנאות בשעות אחר הצהריים. במסגרת כל סדנה יעברו התלמידים שיעורים ופעילויות בסגנון וברמת ההוראה שתהיה בחטיבה. במהלך הסדנאות יילמד חומר לימוד חדש והתלמידים יבצעו מטלות על מנת לבחון את יכולותיהם. כמו כן במהלך הסדנאות או לאחריהן נזמין חלק מהתלמידים לשיחות היכרות אישיות. עם סיום הסדנאות כל תלמיד והוריו יקבלו מצוות בית הספר משוב על תפקודו במהלך הסדנאות וכן שיקוף באשר להערכתנו המקצועית על סיכויי ההצלחה של התלמיד בבית הספר. בחלק מהמקרים נבקש לערוך שיחה בין נציגות מצוות בית הספר עם התלמיד והוריו (נוכחות ההורים והתלמיד חובה במקרים אלה). כל תלמיד שירצה בהמשך התהליך ויעמוד בתנאי של השתתפות מלאה שלו ושל הוריו בכל התהליך, יעבור להגרלה. הגרלה לתלמידים תושבי ירושלים תתקיים במנהל חינוך ירושלים ובאחריותו. הודעה על עלייה בגורל תגיע לתלמידים אלה ממנח”י. הגרלה לתלמידים שאינם תושבי ירושלים ישתתפו בהגרלה מקבילה, שתיערך בבית הספר. צוות בית הספר יעביר את תוצאות ההגרלה לתלמידים אלה.

מידע ולוחות זמנים לרישום לחטיבת הביניים של יאסא, לקראת תשע”ט

 

מפגשי חשיפה:

יום שישי, 21.12.18, בין השעות 9:00-11:00

יום ראשון, 6.1.19, בין השעות  18:30-20:30

סיור בקמפוס יאסאגואטמלה, למעוניינים:

יום שלישי, 8.1.19, בין השעות  13:00-16:00

רישום לסדנאות ההכרות ייפתח בין התאריכים 7-20 בינואר 2019:

תלמידים הלומדים במערכת החינוך הירושלמית נרשמים דרך אתר מנח”י*.

תלמידים הלומדים מחוץ לירושלים נרשמים דרך אתר בית הספר.

תאריכי סדנאות ההכרות:

יום שלישי, 29.1.19, בין השעות  15:15-18:15

יום רביעי, 6.2.19, בין השעות  15:15-18:15

יום שלישי, 12.2.19, בין השעות  15:15-18:15

נוכחות בכל סדנאות ההכרות היא תנאי מחייב לכניסה להגרלה.

קבלת תוצאות ההגרלה:

תלמידים הלומדים במערכת החינוך הירושלמית: עד אפריל, דרך מנח”י.

תלמידים הלומדים מחוץ לירושלים: עד סוף מרץ, דרך מזכירות החטיבה.

*למענה על בעיות ברישום מול מנח”י יש לפנות ישירות לדורית לוי, בכתובת:

Lvdorit@jerusalem.muni.il

אנו שואפים שכל תלמידי חטיבת הביניים, בהגיעם לכיתה י’, ימשיכו את לימודיהם בחטיבה העליונה. יחד עם זאת היקף הלימודים, הרמה הנדרשת והעומס הלימודי בחטיבה העליונה אינם מתאימים לכל תלמיד. על כן במהלך כיתה ט’ נקיים הערכה עם תלמידי החטיבה לגבי מידת ההתאמה שלהם לחטיבה העליונה. כמו כן, בחטיבה העליונה התלמידים מתחלקים למגמות. על תלמידי חטיבת הביניים להתקבל למגמה המתאימה להם בחטיבה העליונה. תלמידים שאינם ירושלמים, וירצו להמשיך ללמוד בחטיבה העליונה, יצטרכו לעבור לפנימייה. התלמידים הירושלמים יוכלו לבחור לעשות כן על בסיס מקום פנוי בפנימייה. יש לציין כי המעבר לחטיבה העליונה, לפנימייה או לפנימיית יום (לתלמידים שאינם לנים בפנימייה) כרוך גם בעלות נוספת ומשמעותית של תשלומי הורים בשל היקף השעות והפעילות וכן שירותים נוספים שניתנים לכלל התלמידים (כגון הסעדה).

לבירורים נוספים ניתן ליצור קשר עם מזכירות חטיבת הביניים: 02-5418790

החרצית 10, קרית מנחם,ירושלים | טל – 02-5418790  hativa@exellence.org.il hativa.iasa@gmail.com

פעילות קהילתית היא אבן יסוד משמעותית בהתנהלות התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, מיום הקמתו בספטמבר 1990. עם הקמת החטיבה, היה ברור לנו שזו חייבת להיות חלק משמעותי גם מחיי היומיום של תלמידי ותלמידות החטיבה. החלטנו לשתף פעולה בפעילות עם תלמידי ותלמידות בי”ס גואטמלה, כחלק מהפיכתנו לקמפוס אחד.

בכל חמישי בשעה 10:15, נפסקים הלימודים בקמפוס יאסאגואטמלה. תלמידי השכבות הבוגרות (ד’-ו’ מגואטמלה וז’ מיאסא) מתחלקים לקבוצות מעורבות. כל קבוצה יוצאת לשעה של פעילות התנדבותית עם אוכלוסיה שונה:

קבוצה משחקת משחקים עם ילדי כיתה א’.

קבוצה מלמדת את תלמידי כיתות ב’ דברים שמעניינים אותם.

קבוצה חונכת בחונכות אישית את תלמידי כיתות ג’.

קבוצה יוצאת לגני הילדים בשכונה למשחקים.

קבוצה יוצאת לעבודה בגינה הקהילתית.

כמה קבוצות יוצאות לחלק פרחים לקראת שבת לקשישים תושבי השכונה.

קבוצה מלמדת קשישים מיומנויות מחשב.

וקבוצה מבשלת דברים טעימים לכווולם.

התלמידות והתלמידים נהנים מהיציאה  מהשגרה ומהשמחה שבנתינה.

שבועות פרויקטים בחטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות

שבוע פרויקטים הינו מוסד מיוחד וחשוב בתיכון מיום הקמתו. זוהי הזדמנות לתלמידות ולתלמידים לעסוק בתחומים על פי בחירתם, ולשקוע לתוך המחקר ללא מגבלות של משימות לימודיות נוספות.

בחטיבת הביניים החלטנו על שלושה שבועות פרויקטים של 5 ימים, בכל שנה.

מטרות שבועות אלה, כפי שאנחנו רואות אותן הן:

עידוד סקרנות וחדוות למידה

עבודת צוות

למידה עצמאית

הצבת מטרה אישית והשגתה תוך ניהול עצמי

 

שבוע פרויקטים ראשון:

שבוע זה התקיים באמצע חודש נובמבר, כחודשיים בלבד אחרי תחילת שנת הלימודים.

חשבנו וחשבנו, במה כדאי שיתמקד השבוע הראשון? החלטנו להתחיל בהתחלה, בשאלות.

את שלושת הימים הראשונים של השבוע בילינו בלמידה מחוץ לבית הספר, שהתמקדה בשאילת שאלות. לתלמידות ולתלמידים הייתה משימה, לכתוב כמה שיותר שאלות.

את היום הראשון התחלנו במפגש סדנאי על שאלות ופיתוחן,בהנחייתה של עפרה בהרב,  ולאחריו יצאנו לסיור במוזיאון ישראל. במוזיאון התלמידות והתלמידים סיירו באופן עצמאי ומודרך בתערוכות השונות.

את היום השני בילינו בחטיבה העליונה. התלמידות והתלמידים נכנסו לשיעורים עם תלמידי כיתות י’-י”ב, והשתתפו בהם. כמו כן תלמידי י”א ממגמת כימיה העבירו להם פעילות בנושא המול. בצהריים התלמידים נפגשו לקונצרט מיוחד של מגמת המוזיקה, בו הם ראו חזרה של מקהלת המגמה, ושמעו נגנים מתוך המגמה מבצעים מוזיקה מוכרת לצד מוזיקה שהם הלחינו בעצמם.

את היום השלישי בילינו בגן החיות. התלמידות והתלמידים יצאו למשימות עצמאיות של הכרות עם החיות בגן. בסיומו של יום זה התחלנו לחשוב על סוגי שאלות ומיונן.

ימים רביעי וחמישי הוקדשו לעבודה קבוצתית. התלמידות והתלמידים חשבו על השאלות שהם שאלו במהלך הימים הקודמים, ובחרו שאלות שעליהן הם היו רוצים לקבל תשובות.

שאלות רבות עלו מהסיורים, והיו גם שאלות שהתלמידים הביאו איתם מחוויות קודמות. לאחר מכן הם התחלקו לקבוצות על בסיס שאלות אלה. שמחנו לראות קבוצות רבות שהיו מגוונות מבחינה חברתית. התלמידים שמעו הרצאה על “מהי שאלה פורייה” ופיתחו את השאלות שלהם בהתאם. חלק מהשאלות עברו גלגולים רבים ושנים, וחלקן נפתחו לשאלות משנה רבות. בהמשך התלמידים לא וויתרו גם על מציאת תשובות לשאלותיהם, גם אם חלקיות.

התלמידים יצרו פוסטרים ששיקפו את תהליכי העבודה שלהם והציגו אותם באירוע פתוח להוריהם ולאורחים מהקהילה. היה נהדר לראות את מגוון השאלות שהוצגו, ואת הברק בעיניים של התלמידות והתלמידים כשהם מספרים על הנושא שהם חקרו. במהלך האירוע האורחים מישבו את התלמידים והתלמידות על עבודתם.

בסיום השבוע התלמידים כתבו רפלקציה אישית על תהליך העבודה שלהם, והסיקו מסקנות לגבי המשך עבודתם בשגרה ובשבועות הפרויקטים הבאים.

תוכן זה יעודכן בהקדם

לכבוד כ”ט בנובמבר, תלמידי החטיבה יצאו לטיול בשכונה. כל קבוצה קיבלה תמונה של דגל מסתורי ושאלות. התלמידות והתלמידים יצאו לחפש את הרחוב שקרוי על שם המדינה שלה שייך הדגל. כשחזרו, התיישבו על מפת העולם שנמצאת בחצר בית הספר, ושוחחו על המדינות שהצביעו “כן” לתוכנית החלוקה ועל הסיבות לכך.

תודה לשלהבת אופיר, המורה להיסטוריה ולגאוגרפיה, על הפעילות הנהדרת!

תוכן זה יעודכן בהקדם

חטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות פונה לתלמידים בעלי סקרנות, חדוות למידה ונכונות לעבודה מתוך תשוקה ותאוות דעת. חטיבת הביניים מבוססת על ערכי המצוינות, המנהיגות והתרומה לקהילה, בדומה לחטיבה העליונה של בית הספר מאז הקמתו בספטמבר 1990. אנו מאמינים שתקופת הלימודים בחטיבת הביניים היא כזו שצריכה לאפשר לתלמיד לעצב את זהותו הרגשית, החברתית והלימודית בסביבה תומכת, מעשירה ומאתגרת. מטרתנו היא לחשוף את התלמידים לתחומי הדעת השונים בצורה מעמיקה ולאפשר להם לבחור בכיוון שבו הם מעוניינים להתמקד בהמשך לימודיהם בחטיבה העליונה. תכניות הלימודים הן ייחודיות, והן פותחו ויפותחו בבית הספר ובמרכז הישראלי למצוינות בחינוך, בשיתוף עם גורמים מקצועיים נוספים.

פעילות החטיבה נתמכת על ידי עיריית ירושלים, הקרן לירושלים וקרן מתנאל

 

 

 

חטיבת הביניים פתחה את שעריה ב-31.8.2017, לאחר כשמונה חודשי הכנה. מורי חטיבת הביניים נבחרו מבין מורי החטיבה העליונה, תוך צירוף של כוחות חדשים בעלי התמחות בהוראה בגיל זה. החטיבה נמצאת בתוך בית הספר היסודי גואטמלה שנמצא בקריית מנחם, ומקיימת איתו שיתופי פעולה רבים. בשנים הקרובות יבנה מבנה קבע בקמפוס התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, והחטיבה תעבור אליו. תלמידי החטיבה לומדים בימי שישי, פעם בשבועיים, בקמפוס התיכון. בחטיבה שתי כיתות בכל שכבה, ובהם עד 30 תלמידים לכיתה. הרכב התלמידים מבוסס על כ- 30 תלמידים תושבי ירושלים וכ-30 תלמידים מחוץ לירושלים, תוך ייצוג של תלמידים מאוכלוסיות שונות, ושמירה על שיוויון מספרי בין בנות לבנים.

מידי שנה מתקיים תהליך קליטה לכיתה ז’ בלבד. תהליך הקליטה לחטיבת הביניים מבוסס על היכרות מעמיקה בין התלמיד, הוריו ובית הספר ועל תיאום ציפיות כן ואמיתי בין המשתתפים. מטרת התהליך היא לאפשר לבית הספר להכיר את המועמדים, לתת למועמדים ולהוריהם משוב והבנה של מידת המחויבות הנדרשת מהם על מנת שנוכל להבטיח את הצלחת המעבר לבית הספר. על כל מועמד יהיה לקחת חלק בכל שלבי התהליך ללא יוצא מן הכלל ובשלב מתן המשוב ישתתפו גם הורי המועמדים. תהליך הקליטה יהיה מורכב מסדרה של 3 סדנאות בשעות אחר הצהריים. במסגרת כל סדנה יעברו התלמידים שיעורים ופעילויות בסגנון וברמת ההוראה שתהיה בחטיבה. במהלך הסדנאות יילמד חומר לימוד חדש והתלמידים יבצעו מטלות על מנת לבחון את יכולותיהם. כמו כן במהלך הסדנאות או לאחריהן נזמין חלק מהתלמידים לשיחות היכרות אישיות. עם סיום הסדנאות כל תלמיד והוריו יקבלו מצוות בית הספר משוב על תפקודו במהלך הסדנאות וכן שיקוף באשר להערכתנו המקצועית על סיכויי ההצלחה של התלמיד בבית הספר. בחלק מהמקרים נבקש לערוך שיחה בין נציגות מצוות בית הספר עם התלמיד והוריו (נוכחות ההורים והתלמיד חובה במקרים אלה). כל תלמיד שירצה בהמשך התהליך ויעמוד בתנאי של השתתפות מלאה שלו ושל הוריו בכל התהליך, יעבור להגרלה. הגרלה לתלמידים תושבי ירושלים תתקיים במנהל חינוך ירושלים ובאחריותו. הודעה על עלייה בגורל תגיע לתלמידים אלה ממנח”י. הגרלה לתלמידים שאינם תושבי ירושלים ישתתפו בהגרלה מקבילה, שתיערך בבית הספר. צוות בית הספר יעביר את תוצאות ההגרלה לתלמידים אלה.

מידע ולוחות זמנים לרישום לחטיבת הביניים של יאסא, לקראת תשע”ט

 

מפגשי חשיפה:

יום שישי, 21.12.18, בין השעות 9:00-11:00

יום ראשון, 6.1.19, בין השעות  18:30-20:30

סיור בקמפוס יאסאגואטמלה, למעוניינים:

יום שלישי, 8.1.19, בין השעות  13:00-16:00

רישום לסדנאות ההכרות ייפתח בין התאריכים 7-20 בינואר 2019:

תלמידים הלומדים במערכת החינוך הירושלמית נרשמים דרך אתר מנח”י*.

תלמידים הלומדים מחוץ לירושלים נרשמים דרך אתר בית הספר.

תאריכי סדנאות ההכרות:

יום שלישי, 29.1.19, בין השעות  15:15-18:15

יום רביעי, 6.2.19, בין השעות  15:15-18:15

יום שלישי, 12.2.19, בין השעות  15:15-18:15

נוכחות בכל סדנאות ההכרות היא תנאי מחייב לכניסה להגרלה.

קבלת תוצאות ההגרלה:

תלמידים הלומדים במערכת החינוך הירושלמית: עד אפריל, דרך מנח”י.

תלמידים הלומדים מחוץ לירושלים: עד סוף מרץ, דרך מזכירות החטיבה.

*למענה על בעיות ברישום מול מנח”י יש לפנות ישירות לדורית לוי, בכתובת:

Lvdorit@jerusalem.muni.il

אנו שואפים שכל תלמידי חטיבת הביניים, בהגיעם לכיתה י’, ימשיכו את לימודיהם בחטיבה העליונה. יחד עם זאת היקף הלימודים, הרמה הנדרשת והעומס הלימודי בחטיבה העליונה אינם מתאימים לכל תלמיד. על כן במהלך כיתה ט’ נקיים הערכה עם תלמידי החטיבה לגבי מידת ההתאמה שלהם לחטיבה העליונה. כמו כן, בחטיבה העליונה התלמידים מתחלקים למגמות. על תלמידי חטיבת הביניים להתקבל למגמה המתאימה להם בחטיבה העליונה. תלמידים שאינם ירושלמים, וירצו להמשיך ללמוד בחטיבה העליונה, יצטרכו לעבור לפנימייה. התלמידים הירושלמים יוכלו לבחור לעשות כן על בסיס מקום פנוי בפנימייה. יש לציין כי המעבר לחטיבה העליונה, לפנימייה או לפנימיית יום (לתלמידים שאינם לנים בפנימייה) כרוך גם בעלות נוספת ומשמעותית של תשלומי הורים בשל היקף השעות והפעילות וכן שירותים נוספים שניתנים לכלל התלמידים (כגון הסעדה).

לבירורים נוספים ניתן ליצור קשר עם מזכירות חטיבת הביניים: 02-5418790

החרצית 10, קרית מנחם,ירושלים | טל – 02-5418790  hativa@exellence.org.il hativa.iasa@gmail.com

פעילות קהילתית היא אבן יסוד משמעותית בהתנהלות התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, מיום הקמתו בספטמבר 1990. עם הקמת החטיבה, היה ברור לנו שזו חייבת להיות חלק משמעותי גם מחיי היומיום של תלמידי ותלמידות החטיבה. החלטנו לשתף פעולה בפעילות עם תלמידי ותלמידות בי”ס גואטמלה, כחלק מהפיכתנו לקמפוס אחד.

בכל חמישי בשעה 10:15, נפסקים הלימודים בקמפוס יאסאגואטמלה. תלמידי השכבות הבוגרות (ד’-ו’ מגואטמלה וז’ מיאסא) מתחלקים לקבוצות מעורבות. כל קבוצה יוצאת לשעה של פעילות התנדבותית עם אוכלוסיה שונה:

קבוצה משחקת משחקים עם ילדי כיתה א’.

קבוצה מלמדת את תלמידי כיתות ב’ דברים שמעניינים אותם.

קבוצה חונכת בחונכות אישית את תלמידי כיתות ג’.

קבוצה יוצאת לגני הילדים בשכונה למשחקים.

קבוצה יוצאת לעבודה בגינה הקהילתית.

כמה קבוצות יוצאות לחלק פרחים לקראת שבת לקשישים תושבי השכונה.

קבוצה מלמדת קשישים מיומנויות מחשב.

וקבוצה מבשלת דברים טעימים לכווולם.

התלמידות והתלמידים נהנים מהיציאה  מהשגרה ומהשמחה שבנתינה.

שבועות פרויקטים בחטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות

שבוע פרויקטים הינו מוסד מיוחד וחשוב בתיכון מיום הקמתו. זוהי הזדמנות לתלמידות ולתלמידים לעסוק בתחומים על פי בחירתם, ולשקוע לתוך המחקר ללא מגבלות של משימות לימודיות נוספות.

בחטיבת הביניים החלטנו על שלושה שבועות פרויקטים של 5 ימים, בכל שנה.

מטרות שבועות אלה, כפי שאנחנו רואות אותן הן:

עידוד סקרנות וחדוות למידה

עבודת צוות

למידה עצמאית

הצבת מטרה אישית והשגתה תוך ניהול עצמי

 

שבוע פרויקטים ראשון:

שבוע זה התקיים באמצע חודש נובמבר, כחודשיים בלבד אחרי תחילת שנת הלימודים.

חשבנו וחשבנו, במה כדאי שיתמקד השבוע הראשון? החלטנו להתחיל בהתחלה, בשאלות.

את שלושת הימים הראשונים של השבוע בילינו בלמידה מחוץ לבית הספר, שהתמקדה בשאילת שאלות. לתלמידות ולתלמידים הייתה משימה, לכתוב כמה שיותר שאלות.

את היום הראשון התחלנו במפגש סדנאי על שאלות ופיתוחן,בהנחייתה של עפרה בהרב,  ולאחריו יצאנו לסיור במוזיאון ישראל. במוזיאון התלמידות והתלמידים סיירו באופן עצמאי ומודרך בתערוכות השונות.

את היום השני בילינו בחטיבה העליונה. התלמידות והתלמידים נכנסו לשיעורים עם תלמידי כיתות י’-י”ב, והשתתפו בהם. כמו כן תלמידי י”א ממגמת כימיה העבירו להם פעילות בנושא המול. בצהריים התלמידים נפגשו לקונצרט מיוחד של מגמת המוזיקה, בו הם ראו חזרה של מקהלת המגמה, ושמעו נגנים מתוך המגמה מבצעים מוזיקה מוכרת לצד מוזיקה שהם הלחינו בעצמם.

את היום השלישי בילינו בגן החיות. התלמידות והתלמידים יצאו למשימות עצמאיות של הכרות עם החיות בגן. בסיומו של יום זה התחלנו לחשוב על סוגי שאלות ומיונן.

ימים רביעי וחמישי הוקדשו לעבודה קבוצתית. התלמידות והתלמידים חשבו על השאלות שהם שאלו במהלך הימים הקודמים, ובחרו שאלות שעליהן הם היו רוצים לקבל תשובות.

שאלות רבות עלו מהסיורים, והיו גם שאלות שהתלמידים הביאו איתם מחוויות קודמות. לאחר מכן הם התחלקו לקבוצות על בסיס שאלות אלה. שמחנו לראות קבוצות רבות שהיו מגוונות מבחינה חברתית. התלמידים שמעו הרצאה על “מהי שאלה פורייה” ופיתחו את השאלות שלהם בהתאם. חלק מהשאלות עברו גלגולים רבים ושנים, וחלקן נפתחו לשאלות משנה רבות. בהמשך התלמידים לא וויתרו גם על מציאת תשובות לשאלותיהם, גם אם חלקיות.

התלמידים יצרו פוסטרים ששיקפו את תהליכי העבודה שלהם והציגו אותם באירוע פתוח להוריהם ולאורחים מהקהילה. היה נהדר לראות את מגוון השאלות שהוצגו, ואת הברק בעיניים של התלמידות והתלמידים כשהם מספרים על הנושא שהם חקרו. במהלך האירוע האורחים מישבו את התלמידים והתלמידות על עבודתם.

בסיום השבוע התלמידים כתבו רפלקציה אישית על תהליך העבודה שלהם, והסיקו מסקנות לגבי המשך עבודתם בשגרה ובשבועות הפרויקטים הבאים.

תוכן זה יעודכן בהקדם

לכבוד כ”ט בנובמבר, תלמידי החטיבה יצאו לטיול בשכונה. כל קבוצה קיבלה תמונה של דגל מסתורי ושאלות. התלמידות והתלמידים יצאו לחפש את הרחוב שקרוי על שם המדינה שלה שייך הדגל. כשחזרו, התיישבו על מפת העולם שנמצאת בחצר בית הספר, ושוחחו על המדינות שהצביעו “כן” לתוכנית החלוקה ועל הסיבות לכך.

תודה לשלהבת אופיר, המורה להיסטוריה ולגאוגרפיה, על הפעילות הנהדרת!

תוכן זה יעודכן בהקדם