אנשי הצוות

מדעים

איתי בנוביץ'

מגמה

מדעים

תפקיד

מנהל התיכון והמרכז הישראלי למצוינות בחינוך, מורה לביולוגיה

ביאסא משנת

2004

השכלה

  • האוניברסיטה העברית: תואר ראשון ושני בביולוגיה ותעודת הוראה
  • בוגר התכנית הלכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה

קצת על איתי

בעל תואר ראשון ושני במדעי החיים ותעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית. במסגרת עבודתו באוניברסיטה העברית התמחה במיקרוביולוגיה סביבתית והנדסה גנטית לביטוי חלבונים רקומביננטיים. בוגר התכנית להכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה ובוגר תכנית צמרות של מכון אבני ראשה. מורה לביולוגיה בבית הספר משנת 2004. היה ראש מגמת המדעים בין השנים 2009-2012 ומנהל את בית הספר מאוגוסט 2012.

תחומי עניין

מתעניין בסוגיות של איכות הסביבה ומדיניות של ניהול סביבה. אוהב מאד לטייל בטבע ולנגן. חובב ספורט על כל סוגיו. 

השכלה

  • האוניברסיטה העברית: תואר ראשון ושני בביולוגיה ותעודת הוראה
  • בוגר התכנית הלכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה

קצת על איתי

בעל תואר ראשון ושני במדעי החיים ותעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית. במסגרת עבודתו באוניברסיטה העברית התמחה במיקרוביולוגיה סביבתית והנדסה גנטית לביטוי חלבונים רקומביננטיים. בוגר התכנית להכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה ובוגר תכנית צמרות של מכון אבני ראשה. מורה לביולוגיה בבית הספר משנת 2004. היה ראש מגמת המדעים בין השנים 2009-2012 ומנהל את בית הספר מאוגוסט 2012.

תחומי עניין

מתעניין בסוגיות של איכות הסביבה ומדיניות של ניהול סביבה. אוהב מאד לטייל בטבע ולנגן. חובב ספורט על כל סוגיו. 

הגיגים/מחשבות...

דברים לטקס הסיום של מחזור כ"ה, או "מה מעצבן בטקס סיום?"

אז מה מעצבן בטקס סיום?
קודם כל שאין לך את האפשרות לפרגן לשכבות י' ו-י"א. למחזור כ"ו שהולך להוביל אותנו בשנה הבאה ויקלוט את מחזור כ"ח. יקבל אותם לקהילת בית הספר בצורה מחבקת ובטוחה. למחזור כ"ז שסיים את שנתו הראשונה ביאסא בצורה מעוררת כבוד. וכולנו כבר סקרנים לפגוש אותם אחרי החופש ולראות כמה גדלו והתבגרו.
אז מה מעצבן בטקס סיום?
שאתה לא מצליח להסביר להורים של בוגרי י"ב כמה הערכה יש לך אליהם ולהחלטה שלהם לשתף פעולה עם הרצון של הבנות והבנים להגיע ליאסא. ברוב המקרים - לעזוב את הבית ולהשקיע שלוש שנים בעבודה קשה. כמה אנחנו מעריכים את האמון שהם נתנו לנו בכך שהפקידו בידינו את הילדים שלהם. כמה חשובה היתה לנו התמיכה שלהם ברגעי המשבר. אתה פשוט לא מצליח.
מה עוד מעצבן בטקס סיום?
שאתה לא יכול לדבר על פוליטיקה או על אקטואליה. אתה לא יכול בטקס סיום לדבר על הפחד הגדול מההתפתחות של השיח הציבורי המתלהם. על החשש הגדול מהקיטוב המקצין בחברה שלנו. אתה לא תספיק להעביר לקהל כמה אתה חרד מהקיץ הקרוב. מהאלימות בכבישים, ברשתות החברתיות ובכלל ברחוב. שאתה לא יכול להכנס במעמד כזה חגיגי לתכנים מורכבים כמו התחושה שלך שיאסא הופך להיות יותר ויותר לבועה שמייצגת איזו מחשבה אוטופית של סוג השיח שצריך להתקיים כמו מעין מראה של העולם שבחוץ. וכמה המחשבה הזו מטרידה. לא שפה זה מושלם אבל בבית הספר שלנו תלמיד יכול להחזיק בדעה שלו ולא להרגיש מאויים. תלמיד יכול לגבש את זהותו הפוליטית, הדתית, המגדרית והמינית בצורה חופשית, פלורליסטית ומבלי להתנצל על כך. לא שזה מושלם אבל כמו שאחד מבני המחזור המסיים אמר לי פעם: ביאסא אני יכול ללכת באמצע המסדרון.
מה עוד מעצבן בטקס סיום?
שמרוב לחץ והתרגשות אתה יכול בטעות לשכוח להגיד תודה למישהו. למשל למזכירות בית הספר המופלאות רותי ואורטל, לצוות הלבורנטים, אולי אני אשכח להגיד תודה למאהר, לוולדה, לרן, אלי וצוות מור שעובדים קשה כל כך לשמור על המקום נקי ומסודר. אתה גם יכול לשכוח להגיד תודה לצוות הנהלת החשבונות למשל. שלא תהיה מתואם עם גיל על התודות ושמישהו ייפגע.
שממש אין לך סיכוי להודות מספיק לצוות האדיר של בית הספר. למורות ולמורים, לצוות האנגלית, הספרות, האזרחות, המתמטיקה, התנ"ך, ההיסטוריה, העברית, לצוות מגמת המדעים בראשותה של זהר, לצוות המגמה למוזיקה בראשותו של ישראל, לצוות מגמת האמנות בראשותו של חיים, לצוות מגמת מדעי הרוח בראשותה של ליאורה ולטל סטרשנוב בראשות טל. שלא לדבר על אידה קדוש ועדינה ביליג היועצות שלנו ולגיל מנהל הפנימייה. איך תצליח להגיד תודה יפה בלי לעצבן את ענבל יקיר? בטח גם תשכח למסור דרישת שלום מבוב ומרי ג'יין אשר. בטוח שלא תצליח להודות כמו שצריך ליו"ר המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, פרופסור נאוה בן צבי שעושה ימים כלילות עבורנו בהתנדבות.
וחלילה אם תשכח להודות לצוות השכבה לאיריס וטל שפר, ליואב ורונית, לטל סטרשנוב ודנה ולטל אלמגור ודרור.
אז מה מעצבן בטקס סיום?
שאתה מוגבל בזמן. אתה לא יכול להספיק לתאר את התהליכים המדהימים שעברת עם תלמידי י"ב.
אתה לא יכול לפרט על תהליך הקליטה של המחזור שמסיים הערב שלוש שנים ביאסא. מחזור כ"ה. המחזור הגדול ביותר שהגיע ליאסא מאז הקמת בית הספר. אין לך זמן לספר על הדברים המדהימים שתלמידי המחזור עשו במהלך שלוש השנים. מחזור שבוגריו זכו בפרסים רבים. הובילו את קהילת בית הספר. ומסיימים היום לאחר שלוש שנים אינטנסיביות את חוק לימודיהם. פשוט אין זמן.
שאין מצב שתצליח להעביר לבוגרות ולבוגרי המחזור המסיים כמה אתה אוהב אותם וגאה בהם. על ההשקעה, על העומק ועל הכשרון. ובוודאי שלא תצליח להעביר מסרים עמוקים כמו כמה גדולה הצפייה שלנו מהם. לא תצליח להעביר להם שמהם מצופה להפוך ולהיות הדור הבא של המנהיגים של החברה שלנו. לא פחות. זה מגוחך הרי לחשוב שתצליח להעביר מסר כזה בטקס סיום. זה נחמד שאתה מצפה מהם להוביל את המדע, התרבות, המחקר העשייה הציבורית והחברתית. שאתה מצפה שהם יתחילו בקטן. בשנת השירות, במכינה הקדם צבאית, בשירות הלאומי ובוודאי שבשירות הצבאי. שהם יהיו אלה שיתריעו בפני עוולות שהם יהיו עדים להן. שהם יהיו הראשונים שיושיטו יד לעזרה. שהם יהיו אלה שרגישים לצו המוסר והמצפון. אחר כך אתה מצפה שהמעשים יהפכו לגדולים יותר ויותר. שייקחו חלק פעיל בחיים האזרחיים שלנו. שיתפקדו למפלגה. שילכו עד הסוף עם האמונות שלהם, העקרונות שלהם והתשוקות שלהם. שיובילו אחריהם אנשים נוספים. שיחקרו שייצרו שישאלו שאלות קשות ומורכבות.  זה נחמד אבל בטקס סיום?
ולבסוף  מה מעצבן בטקס סיום?
שאין לך מקום להכניס איזה ציטוט מרשים.