שנתון תשע"ז

מגמת המוזיקה

הרמוניה

אריאל הלוי

יליד ירושלים 1976. תלמידם של אילנה גוטמן, ויקטור דרביאנקו, חנה שלגי ויונתן זק כאן בארץ. בוגר התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות שנת 1994. בוגר ביה"ס הגבוה למוזיקה "מאנס" בניו יורק כתלמיד מלגה מלאה של נינה סבטלנובה ודיאן וולש. זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בין השנים 1988-2000, ובוגר יחידת הנגנים הצעירים של משכנות שאננים. מרבה להופיע כסולן ובמוזיקה קאמרית בישראל ומחוצה לה. השתתף בפסטיבלים רבים, ביניהם אספן, האקדמיה למוזיקה של המערב (סנטה ברברה), פונטיינבלו (צרפת), IKI (ניו יורק), תל חי, קול המוזיקה בגליל העליון ועוד. מורה לפסנתר ותיאוריה במגמת המוזיקה של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, בקונסרבטוריון שליד האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, ובקונסרבטוריון הסדנה בירושלים.

קרא עוד על אריאל הלוי

הרמוניה

תיאור הקורס

זיהוי מהלכים הרמוניים המושמעים בכיתה. ניתוח הרמוני של רפרטואר הרלבנטי לחומר הנלמד.

מטרות הקורס

התקדמות במיומנויות נגינה, כתיבה וזיהוי מהלכים הרמוניים, הבנה של תהליכים הרמוניים ויכולת ליישם הבנה זו בעבודה על רפרטואר.

דרישות הקורס

  • נוכחות, השתתפות ומעורבות בנעשה בשיעור
  • תירגול רציף של החומר הנלמד על המקלדת
  • נגינת מהלכים בשיעור
  • הגשת משימות כתיבה בזמן

מהלך הקורס

חזרה וביסוס של הידע הנרכש בכיתה י' הכולל הרמוניה דיאטונית וחוקי הולכת קולות. לקראת חודש נובמבר: הצגת הנושא המרכזי של הרמוניה כרומטית, סטיות ומודולציות. במהלך המחצית השניה תיעשה גם עבודה הרמונית דרך רפרטואר (תוך מתן עדיפות ליצירות שהתלמידים מנגנים) וכל תלמיד יקבל פרוייקט אישי שיהיה עליו להציג מול הכיתה. פרוייקט זה יהווה 25% מהציון הכלל שנתי.

מטלות וקביעת ציון

25% נוכחות והשתתפות. 25% משימות נגינה, כתיבה וניתוח. 25% בחנים ומבחנים. 25% פרוייקט סיום (ר' להלן).